Klik op een van de afbeeldingen om deze te vergroten

Gaan en staan waar u wilt en een nieuwe vorm van mobiliteit. Met de 100% elektrisch Audi e-tron is dat heel vanzelfsprekend. Of u nu door de stad rijdt of met vrienden onderweg bent naar de zeilboot, de Audi e-tron is er geschikt voor. De eerste fully electric Audi is niet alleen sportief, maar ook net zo veelzijdig inzetbaar als een auto met brandstofmotor. De twee elektromotoren en elektrische vierwielaandrijving van de Audi e-tron zorgen voor opmerkelijke prestaties en goede rijeigenschappen.

De Audi e-tron wordt geproduceerd in de CO2-neutrale Audi-fabriek in Brussel. De eerste leveringen in Europa staan voor begin 2019 gepland. De consumentenadviesprijs voor de Audi e-tron in Nederland bedraagt € 84.100*.

 

RESERVEER NU 

  • 100% elektrisch
  • Digitale buitenspiegels
  • Thuislaadoplossingen
  • Audi virtual cockpit

* Alle prijzen vermeld op deze pagina zijn op basis van de prijzen die geldig zijn per 10 januari 2019, tenzij anders vermeld (fiscale waarde), inclusief BTW, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. De Audi e-tron is in Nederland te bestellen vanaf 10 januari 2019 (wijzigingen voorbehouden).

Meer informatie

Minder informatie

De eerste volledig elektrische Audi is binnenkort geen toekomstmuziek meer, maar werkelijkheid. De inzittenden van de Audi e-tron profiteren niet alleen van zijn enorme binnenruimte en minimalistische, moderne interieurdesign, maar ook van de stilte die er in de auto heerst. Stilte die kan worden opgevuld met het perfecte geluid van het Bang & Olufsen 3D Premium Sound System. Daarnaast heeft de Audi e-tron een volledig nieuw digitaal display en unieke virtuele buitenspiegels.

VIRTUELE BUITENSPIEGELS

De virtuele buitenspiegels kunnen via het MMI-systeem worden aangepast aan de rijomstandigheden. Er zijn drie standen beschikbaar: snelweg, bochten en parkeren. Het systeem kiest normaal gesproken zelf de juiste stand. Als de snelheid boven de 90 km/u komt en het navigatiesysteem weet dat de Audi e-tron op de snelweg is, wordt bijvoorbeeld de snelwegstand ingeschakeld. Het beeld wordt dan ingezoomd, zodat andere voertuigen groter worden weergegeven. Als de bestuurder de richtingaanwijzer gebruikt, wordt het blikveld links of rechts zo groot mogelijk gemaakt om de dode hoek te verkleinen. Bij het inschakelen van de achteruitversnelling richt het systeem zijn blikveld meer naar beneden en zoomt het uit.

 
Nieuwe_Audi_E-Tron_Prototype_AUDIVES-23.jpg

THUISLAADOPLOSSINGEN VOOR DE AUDI E-TRON

Audi gaat voor de e-tron uiteenlopende thuislaadoplossingen aanbieden, aangezien daar het merendeel van de laadactiviteiten plaatsvindt. Het standaard, compacte laadsysteem van de Audi e-tron biedt de mogelijkheid om de auto op te laden bij maximaal 11 kW. Het optionele connect laadsysteem verdubbelt het laadvermogen tot 22 kW, waarbij de Audi e-tron wordt voorzien van een tweede, optionele lader. Het connect laadsysteem is tevens te koppelen aan de energievoorziening binnen het huis. Via het Wifi thuisnetwerk voorziet het laadsysteem in samenwerking met het home energy management system (HEMS) in intelligente laadfuncties.

De productieversie van het Audi e-tron prototype wordt de eerste auto op de markt die geschikt is voor laadstations met een capaciteit van 150 kW. Als de Audi e-tron wordt opgeladen bij een ‘high-power’ laadpunt dat gebruikmaakt van het Combined Charging System (CCS, de Europese standaard), is hij binnen een half uur weer 100% klaar voor de volgende etappe. Dit komt door een vooruitstrevend warmtemanagementsysteem voor de lithium-ion batterij, die zich in de wagenvloer bevindt. De capaciteit van 95 kWh is voldoende voor een actieradius van ruim 400 km volgens de realistische WLTP-cyclus.

KOSTEN- EN CO2-GEOPTIMALISEERD LADEN

Met het connect laadsysteem en een geschikt HEMS kunnen e-tron-rijders gebruikmaken van variabele energietarieven om hun Audi e-tron op te laden. Dit systeem kan de batterij opladen op momenten waarop elektriciteit goedkoper is, terwijl het tegelijkertijd rekening houdt met individuele mobiliteitsvereisten, zoals de tijd van vertrek en de batterijstatus.

 
audi-etron-2.jpg

INTERIEUR ZONDER OVERBODIGE KNOPPEN

Net als andere Audi’s is de e-tron uitgerust met het MMI touch-systeem. Dat wordt aangestuurd via twee hoge-resolutieschermen die vrijwel alle conventionele knoppen en schakelaars vervangen. De Audi e-tron luistert ook naar stemcommando’s. Het navigatiesysteem houdt rekening met de elektrische actieradius het laadniveau, verkeerssituatie en benodigde laadtijden.

 
Nieuwe_Audi_E-Tron_Prototype_AUDIVES-26.jpg

AUDI VIRTUAL COCKPIT

Standaard op de Audi e-tron is de Audi virtual cockpit, die via het multifunctionele stuurwiel kan worden bediend. Zijn display heeft een hoge resolutie van 1.920 bij 720 pixels (full HD) en nieuwe graphics die zijn voorbehouden aan de e-tron. Als aanvulling op de Audi virtual cockpit is er een optioneel head-up display. Die projecteert belangrijke informatie ‘in’ de voorruit, zodat de bestuurder zijn blik niet van de weg hoeft te halen.

Maximale actieradius Audi e-tron berekend volgens WLTP-cyclus. Werkelijke actieradius is afhankelijk van verschillende factoren, zoals weers- en wegomstandigheden, rijstijl en gebruik van airconditioning.


VOORBEELDBEREKENING: e-tron

Kredietsom Maandlasten Totaalprijs Krediet Effectieve rente jaarbasis Slottermijn Looptijd Contantprijs Aanbetaling
€ 63.075,- € 938,- € 75.818,- 7,99% € 42.050,- 36 maanden € 84.100,- € 21.025,-

geld-lenen-kost-geld.png


knop-brochure-wit.png
BROCHURE

knop-prijslijst-wit.png
PRIJSLIJST

U wilt graag meer weten over deze Audi e-tron van Van den Udenhout? Neem dan snel contact met ons op of ga langs bij onze Audi vestiging in 's-Hertogenbosch, Eindhoven of Oss.