De TT Roadster biedt een sportieve beleving en het plezier van open rijden

AUDI TT ROADSTER

Klik op een van de afbeeldingen om deze te vergroten

De horizontale lijnen aan de voorzijde van de nieuwe Audi TT Roadster stralen kracht en energie uit. De singleframe-grille is laag en breed. De Audi-ringen zijn op de motorkap geplaatst. Kortom, deze open tweezitter heeft een herkenbaar design. Ook binnenin is sprake van een karakteristieke ontwerpstijl, compleet met een tijdloze uitstraling. Het conventionele instrumentarium is vervangen door de innovatieve Audi virtual cockpit, die volledig op de bestuurder is gericht.

  • Lage Singleframe-grille
  • Hoog bedieningsgemak
  • Dynamisch
  • 12,3 inch display

De Audi TT Roadster beschikt duidelijk over hetzelfde DNA als de andere Audi sportmodellen. Onder de vier ringen op de motorkap liggen sterke benzinemotoren

Meer informatie

Minder informatie

 

De fraaie, elektrisch bediende softtop van de nieuwe TT en TTS Roadster is leverbaar in drie kleuren. Het is een technisch hoogstandje. Zo zijn diverse onderdelen gemaakt van aluminium, magnesium en kunststof. Daardoor weegt hij in totaal slechts 39 kg (3 kilo lichter dan de softtop van de voorganger). Bovendien is hij zeer compact: het neerklappen van het dak doet geen aanslag op de bagageruimte (280 liter). Het openen en sluiten kan zelfs met rijdende auto (tot 50 km/h) en duurt amper 10 seconden. De softtop is in alle opzichten uitstekend geïsoleerd. Hierdoor is de nieuwe TT Roadster duidelijk stiller dan zijn voorganger (-6 dB). Om het comfort bij open rijden verder te verhogen, zijn de TT Roadsters ook leverbaar met een windschot en/of nekverwarming. Mooi detail: de radioantenne is onzichtbaar in de dakconstructie verwerkt.

AUDI TT S LINE COMPETITION: TOPSPORT MET EEN HOOFDLETTER TT

Met de TT S line competition legt Audi nog meer nadruk op het sportieve karakter van de Audi TT Coupé en Audi TT Roadster. De exclusieve uitvoering onderscheidt zich door tal van opvallende accenten, van de vaste achtervleugel tot aan de Audi virtual cockpit met speciaal sportdisplay. Deze nieuwe uitvoering van de Audi TT wordt eind 2016 leverbaar.
Hoogglans zwarte accenten – ondermeer voor de vaste achtervleugel - versterken de krachtige looks van de Audi TT S line competition. De einddempers van het uitlaatsysteem zijn in zwartchroom afgewerkt.
Het sportonderstel met de stijve veer/demper settings verlaagt de rijhoogte van de Audi TT S line competition met tien millimeter. Het standaard Audi drive select systeem vergroot de sportiviteit op commando door de rijeigenschappen van de auto naar wens aan te passen. De S line competition-versie staat op hoogglans zwarte 19 inch vijfspaaks velgen met 245/35 banden. Rode remklauwen zijn standaard. Qua kleuren bestaat het aanbod uit Glacier wit, Nano grijs, Tango rood en de nieuwe TT-kleur Ara blauw. De kap van de TT Roadster S line competition is in alle gevallen zwart.

TOPPUNT VAN BEDIENINGSGEMAK

Naast alle sensaties van open rijden, biedt de nieuwe TT Roadster nog meer bijzondere attracties zoals de Audi virtual cockpit, het volledig elektronische instrumentenpaneel. In plaats van ronde ‘klokken’ heeft de TT Roadster een 12,3-inch display. De bestuurder kan kiezen voor een klassieke weergave met snelheidsmeter/toerenteller en voor de Infotainment-modus waarbij de navigatie centraal staat. In de sportieve TTS Roadster is ook een sport-modus beschikbaar waarbij de toerenteller prominent naar voren komt. Het MMI-/MMI touch-systeem is verder verbeterd. De menustructuur lijkt op die van smartphones en met de touchpad is inzoomen op bijvoorbeeld navigatiekaarten mogelijk. Evenals bij de TT Coupé is de bediening van airco/verwarming in de ventilatieroosters verwerkt.

LICHTGEWICHT BOUWWIJZE

De Audi TT Roadster-modellen maken gebruik van het Audi Space Frame op basis van het modulaire MQB-platform. In de structuur en de carrosserie is veel aluminium verwerkt en er wordt gebruikt gemaakt van hoogwaardige staalsoorten. Door deze slimme combinatie weegt de nieuwe TT Roadster 2.0 TFSI met handgeschakelde transmissie ondanks diverse onderhuidse versterkingen maar 1.320 kg. Vorm en functie gaan uiteraard weer perfect samen: de klassieke ronde rolbeugels zijn zowel voor het design als de veiligheid een belangrijke factor.

KRACHTIGER ÉN ZUINIGER DAN VOORHEEN

Alle voor de TT en TTS Roadster beschikbare motoren voldoen aan de Euro 6-emissienorm. Ze maken gebruik van directe inspuiting in combinatie met turbotechnologie en een Start-Stop-systeem is altijd standaard. De Audi TT Roadster 2.0 TDI ultra is goed voor een vermogen van 135 kW/184 pk en een koppel van 380 Nm. Dit model koppelt sportieve prestaties aan een gemiddeld verbruik van maar 4,3 l/100 km (CO2: 114 g/km) – een topwaarde in dit segment. Ook de TT Roadster 2.0 TFSI is zeer krachtig: 169 kW/230 pk en 370 Nm. Het topmodel is de TTS Roadster. Zijn 2.0 TFSI met 228 kW/310 pk en een koppel van 380 Nm zorgt voor een sprint van 0-100 km/h in 4,9 s en een topsnelheid van 250 km/h. Door middel van een speciale schakelaar kan de bestuurder zogenaamde ‘soundflaps’ in de uitlaat bedienen. Het resultaat: een nog indringender sound van de motor. quattro vierwielaandrijving is evenals Audi magnetic ride (adaptieve schokdemperregeling) standaard op de TTS Roadster en optioneel voor de andere modellen.

DYNAMISCHER DAN OOIT

De combinatie van een laag gewicht en krachtige motoren is de basis voor maximaal rijplezier. En er zijn veel factoren die dat verder versterken. Zo zijn veel onderstelcomponenten van aluminium. Dit verlaagt het onafgeveerde gewicht en dat draagt bij aan een precies stuurgedrag. Overigens is een stuurinrichting met variabele overbrenging (progressieve steering) standaard op alle modellen. Ook de multilink achteras is een belangrijke dynamiek-factor. Het elektronische stabilisatiesysteem ESC is desgewenst volledig uitschakelbaar. Bij alle TT Roadster-modellen zijn de aandrijfkracht en aangedreven as per wiel te variëren. Dit komt zowel stabiliteit als dynamiek ten goede. Voor nog meer dynamiek zijn de TT Roadster-modellen er ook in S line-uitvoering met specifieke uiterlijke kenmerken en een verlaagd sportonderstel inclusief Audi magnetic ride.

DIVERSE OPTIES

Alle TT Roadster-modellen zijn standaard uitgevoerd met onder meer Xenon plus-verlichting, airconditioning, MMI radio en de vermoeidheidsassistent. Daarnaast zijn diverse andere assistentiesystemen leverbaar waaronder Side Assist, Active Lane Assist, verkeerstekenherkenning en een parkeerassistent waarmee de Audi TT Roadster zichzelf in- en uitparkeert. MMI Navigatie plus met MMI touch is het top-infotainmentsysteem. Dankzij Audi Connect met LTE-technologie komen naast online diensten zoals Google Earth en Streetview ook social media als Facebook en Twitter beschikbaar. Uiteraard is ook online streaming mogelijk. De MMI-app geeft bijvoorbeeld toegang tot Aupeo! en Napster. En dan nog een slim detail: met de Audi phone box wordt de smartphone aan de auto gekoppeld. Dankzij de microfoon die in de gordel is geïntegreerd, is de geluidskwaliteit perfect, zelfs bij open rijden.

Rijklaar v.a.
€ 68.226,00
Financieren v.a.
n.n.b.
Verzekeren v.a.
n.n.b.
Private lease v.a.
€ 1135,- p.m.

 

4 jaar garantie

AUDI acties

Bij Van den Udenhout profiteert u doorlopend van scherpe acties op nieuwe en gebruikte Audi's. Met onze ruime voorraad aantrekkelijke auto's kunt u snel beschikken over uw nieuwe Audi.


Bekijk alle AUDI acties >

knop-prijslijst-wit.png
PRIJSLIJST & BROCHURE

knop-webshop-wit.png
WEBSHOP

knop-brochure-wit.png
ACCESSOIRES

U wilt graag meer weten over deze Audi TT Roadster van Van den Udenhout? Neem dan snel contact met ons op of ga langs bij onze Audi vestiging in 's-Hertogenbosch of Eindhoven.