SEAT TARRACO

Klik op een van de afbeeldingen om deze te vergroten

VOORUITZIEND VLAGGENSCHIP

De Tarraco is de grootste SUV én het nieuwe vlaggenschip van SEAT. Hij werd in Barcelona ontwikkeld en hij wordt geproduceerd in Wolfsburg (D). Na de Ateca en Arona is de Tarraco de derde SUV van SEAT. Zijn in het oog springende, robuuste design staat niet op zichzelf: de 4,74 meter lange en 1,66 meter hoge Tarraco zet de toon voor het SEAT-design van de nabije toekomst. Een strakke lijnvoering met een focus op driehoekige vormen staat daarbij centraal. Een grote grille en scherp gesneden koplampunits sluiten daar perfect bij aan. De Tarraco Style en Xcellence maken voor zowel de buiten- als binnenverlichting uitsluitend gebruik van LED-technologie.

 

De Tarraco wordt vanaf het voorjaar van 2019 leverbaar als vijf- en als zevenzitter. Met veel ruimte, gebruiksgemak en krachtige doch efficiënte motoren ontpopt de Tarraco zich als een nieuw topmodel voor SEAT. Bovendien laat de Tarraco zien in welke richting het design van SEAT zich ontwikkelt.

  • Grootste SUV van SEAT
  • Volop ruimte en flexibiliteit
  • Geavanceerde assistentiesystemen voor veiligheid, comfort en gebruiksgemak

Meer informatie

Minder informatie

SEAT FANS KIEZEN TARRACO

Het publiek heeft via de #SEATseekingName-competitie bepaald wat de naam van de grootste SUV van SEAT zou worden. De meerderheid van in totaal 140.000 deelnemers koos voor Tarraco – een naam die is afgeleid van de Spaanse stad Tarragona. In totaal deden 146.124 mensen uit 134 landen mee aan de #SEATseekingName-competitie.

VIJF OF ZEVEN

In de buitengewoon ruime Tarraco komen typische SEAT-eigenschappen als design, gebruiksgemak, sportiviteit, comfort en kwaliteit samen. Afhankelijk van de gekozen uitvoering kunnen vijf of zeven inzittenden daarvan genieten in een licht, ruimtelijk interieur. De zevenzits uitvoering heeft een derde zitrij, die evenals de tweede eenvoudig is neer te klappen.

ON DEMAND: COMFORT OF DYNAMIEK

De Tarraco is ontworpen om rijplezier en gebruiksgemak te combineren. Hij is ontwikkeld op basis van het nieuwe MQB-A-platform met lange wielbasis. Het optionele Dynamic Chassis Control (DCC) kent diverse settings. Zo kan de bestuurder afhankelijk van de trip kiezen voor maximale dynamiek of juist optimaal comfort. DCC kan op basis van de rij- en wegomstandigheden ook zelf de settings aanpassen.

KRACHT EN EFFICIENCY

De Tarraco is leverbaar met TSI-benzinemotoren en TDI-diesels, alle met directe inspuiting en turbotechnologie. Het benzinegamma start met de 1.5 TSI met 110 kW/150 pk. Deze motor is gekoppeld aan handgeschakelde zesversnellingsbak, die de aandrijfkracht naar de voorwielen leidt. De Tarraco 2.0 TSI (140 kW/190 pk) is standaard uitgerust met een zeventraps DSG-transmissie en 4Drive vierwielaandrijving. De 2.0 TDI is er in twee vermogensvarianten. De 110 kW/150 pk sterke versie wordt standaard geleverd met handgeschakelde zesversnellingsbak en voorwielaandrijving – een zeventraps DSG en 4Drive zijn optioneel. De Tarraco 2.0 TDI met 140 kW/190 pk beschikt standaard over de zeventraps DSG en 4Drive vierwielaandrijving. In een later stadium wordt de Tarraco ook leverbaar met alternatieve aandrijftechnologieën.

ASSISTENTIE VAN HET HOOGSTE NIVEAU

Voor veiligheid en comfort van topklasse krijgt de Tarraco de modernste assistentiesystemen. Alle modellen worden standaard uitgevoerd met Lane Assist en Front Assist inclusief fietser- en voetganger-herkenning. Ook is hij uitgerust met voor SEAT nieuwe voorzieningen als Emergency Call, Pre-crash Assist en Rollover Detection. Als optie zijn Blind Spot Detection (dode hoek-assistent), Traffic Sign Recognition (Verkeerstekenherkenning), Traffic Jam Assist, Light Assist en Emergency Assist beschikbaar. ACC (Adaptive Cruise Control is standaard voor Xcellence uitvoering).

seat-tarraco-9.jpg

ZO WERKEN DE NIEUWSTE ASSISTENTIESYSTEMEN

  • Rollover Assist primeur voor SEAT
  • Pre-crash activeert in 0,2 seconden diverse functies, waaronder aanspannen van veiligheidsgordels en sluiten van portierramen

Afleiding, te hoge snelheid of slaperigheid zijn maar een paar van de belangrijkste oorzaken van ongelukken achter het stuur. In de zojuist onthulde SEAT Tarraco bewijst de nieuwste generatie rijhulpsystemen in dit soort gevallen zijn nut. Kort na de wereldpremière van de Tarraco geeft SEAT meer informatie vrij over de werking van Pre-crash en Rollover Assist in de nieuwe, grootste SUV van het merk.
Het Pre-crash systeem in de SEAT Tarraco wordt onder meer door onderstuur, overstuur of hard remmen geactiveerd. De auto detecteert automatisch een dreigend ongeval en kan vervolgens in 200 milliseconden reageren. Afhankelijk van het soort ongeval trekt het systeem de veiligheidsgordels strakker aan, worden de alarmlichten geactiveerd en gaan geopende ramen en het schuifdak automatisch dicht om verder letsel te voorkomen.
Actieve-veiligheidsystemen spelen een steeds belangrijkere rol bij het beschermen van zowel de inzittenden als andere weggebruikers. In sommige gevallen kunnen de systemen ongelukken voorkomen en ook de gevolgen ervan minimaliseren. Een voorbeeld hiervan is de nieuwe Rollover Assist op de SEAT Tarraco, die wordt geactiveerd wanneer de grote SUV onverhoopt kantelt. In zo’n geval maakt de auto onder meer contact met nooddiensten, schakelt de motor uit, worden de portieren ontgrendeld en schakelt het systeem de alarmlichten in.

SENSOREN EN REGELMODULES ALTIJD STANDBY

Rijassistenten vormen een ‘grote revolutie’ in de ontwikkeling van automodellen. Innovaties op het gebied van geavanceerde veiligheid hebben enorme vooruitgang geboekt, zoals te zien is aan de integratie van 'intelligente' sensoren en regelmodules. Dankzij deze systemen kunnen auto's mogelijke oorzaken van ongevallen identificeren en onmiddellijk reageren om ze te voorkomen. Ook de manier waarop ze bestuurders zonder enige menselijke tussenkomst op de hoogte stellen, is geëvolueerd. Te denken valt bijvoorbeeld aan akoestische signalen die ervoor zorgen dat de aandacht op een waarschuwingslampje wordt gevestigd. Maar ook gesproken aanwijzingen, trillingen in het stuur, rijbaancorrecties en automatisch remmen.

SEAT STREEFT NAAR NUL ONGEVALLEN

De auto van de toekomst wordt steeds meer de som van meerdere assistentiesystemen. De bestuurder wordt steeds meer een meerijdende inzittende van de auto, dus moeten de veiligheidssystemen zich aanpassen aan deze situatie. Auto’s gaan onderling communiceren, wat gaat bijdragen aan het doel van SEAT: nul ongevallen.

DE GROOTSTE SUV DIE SEAT TE BIEDEN HEEFT

De lancering van de Tarraco markeert het einde van SEAT’s grootste productoffensief ooit. Dat startte in 2016 met de introductie van de Ateca, waarna in 2017 de gefacelifte Leon, de vijfde generatie Ibiza en de nieuwe Arona volgden. De zevenzits Tarraco komt boven de Arona en Ateca te staan en maakt het SUV-gamma van SEAT compleet.
Tarraco, de derde SUV van SEAT, heeft zijn naam te danken aan de stad Tarragona. Deze stad is de oudste Romeinse nederzetting op het Ibirische schiereiland. De stad was een van de grootste metropolen van Spanje tijdens het tijdperk van het Romeinse rijk. nu is het een levendige mediterrane stad, vol met cultuur, jeugdigheid, geschiedenis en architectuur. Dit zijn kernwaarden waar SEAT zich mee identificeert en dit ziet u terug in de modellen van SEAT.

MEER DAN CAPABEL

Ook qua wendbaarheid is de Tarraco in het terrein meer dan capabel. “De Tarraco kan dwarshellingen van maar liefst 85 procent aan. Op dit soort terrein krijgt u echt een gevoel van hoe robuust en veilig de auto eigenlijk is,” licht Ilijevic toe. De grote SUV is uitgerust met twee nieuwe rijassistenten. Eén daarvan is Rollover Assist, dat automatisch de deursloten opent, de motor uitschakelt en de hulpdiensten belt als de Tarraco bij een ongeluk onverhoopt op zijn zijkant of dak terechtkomt.
Meer informatie over de SEAT Tarraco wordt bekendgemaakt tijdens zijn internationale presentatie op 18 september in Tarragona. Met de introductie van de Tarraco is het SUV-offensief dat SEAT in 2016 begon compleet. De andere SUV-modellen van het merk zijn de Arona en Ateca.

4 jaar garantie

Of jouw SEAT nog garantie heeft hangt af van de leeftijd van je auto. De garantie van een SEAT geldt in de meeste gevallen voor 4 jaar, ongeacht het aantal eigenaren.

Tegenwoordig hebben alle nieuwe SEAT modellen 4 jaar garantie. Dus als er zich een defect voordoet als gevolg van een mechanische- en/of fabricagefout, dan valt dit tot 100.000 km onder de garantie. Mocht je SEAT bijvoorbeeld onverhoopt een mankement hebben aan de versnellingsbak of aircopomp, dan kun je ervan op aan dat het mankement snel en vakkundig door de SEAT-vestiging wordt verholpen.

Uitgezonderd zijn kosten voor reparaties die tot normale slijtage en onderhoud worden gerekend, evenals softwarematige aanpassingen waarbij geen fysieke onderdelen vervangen worden. Je SEAT dient daarnaast wel volgens de fabrieksvoorschriften te zijn onderhouden.  

 


VOORBEELDBEREKENING: TARRACO

Kredietsom Maandlasten Totaalprijs Krediet Effectieve rente jaarbasis Slottermijn Looptijd Contantprijs Aanbetaling
€ 28.463,- € 423,- € 34.203,- 7,99% € 18.975,- 36 maanden € 37.950,- € 9.488,-

geld-lenen-kost-geld.png


 

Rijklaar v.a.
€ 37.950,-
Private lease v.a.
€ 539,-
Zakelijke lease v.a.
Verzekeren v.a.
Financieren v.a.
€ 423,-

STEL HIER UW AUTO SAMEN!

U kunt uw SEAT Tarraco geheel samenstellen via de configurator. Naast de kleur kunt u selecteren uit velgen, welk interieur, welke opties en nog veel meer.

 

STEL UW AUTO SAMEN

 configurator.gif

Tarraco Style

Vanaf € 37.950,-

Tarraco Xcellence

Vanaf € 40.600,-

knop-brochure-wit.png
BROCHURE

knop-prijslijst-wit.png
PRIJSLIJST

U wilt graag meer weten over deze SEAT Tarraco van Van den Udenhout? Neem dan snel contact met ons op of ga langs bij onze SEAT vestiging in 's-Hertogenbosch of Veldhoven.

Heeft u een vraag?